DzieX - 2007-08-10 22:01:36

Proponuję zamieszczać krótkie relacje z podróży. Ja zacznę:

Do Wawy Gałczyński (do Centralnej frekwencja 2-3 os. na przedział) z EU07 041 (nie wiem dlaczego akurat ten lok - chyba, że mam nieaktualne dane).

Po drodze na wschodniej EP09 036 (z niewiadomym IC na haku) oraz EP09 045 (jako luzak) oraz EU07 024 (też luzak). Na zachodnim EP07 344 (pospieszny Konopnicka - nieźle ma Białystok... Wagony zmodernizowane przez Unię). Dodatkowo Rej z ET22 819 (nasz lubelski). Oprócz tego kilka byczków: 825, oraz o okrągłym numerze (jak dla informatyka :P) 1024. Na centralnym niewiadomy skład z EU07 375 (podejrzewam, że do Białegostoku).

Z powrotem Lublinianin (skład pełny - 8 osób w przedziale :(), więc nie spisywałem już loków. Prowadziła nasza siódemka - 524.Wyor

Luke_EU07 - 2007-08-22 21:09:52

To może teraz ja ;) Relacja/opis (jak kto woli) podróży na trasie Piła - Częstochowa dnia 12/13 sierpnia bieżącego roku.
Część I: (druga niebawem) ;)

I

Na stacji mrok, wszędzie wokół czerwone S1 wyraziście informujące maszynistę o zakazie wjazdu na szlak. Wśród nielicznych pracujących kolejarzy zgromadzonych na stacji daje o sobie znać zmęczenie. Nagle wjeżdża zapowiadany przed chwilą pociąg rel. Ustka/Kołobrzeg - Kraków Płaszów
Wsiadam do 1 wagonu zaraz za lokiem. Podróżni w pociągu w większości śpią. Zajmuję wolne siedzenie w korytarzu wagonu i oczekuję odjazdu...
S10 na semaforze - ruszamy ! Wychylam się przez okno, mijamy semafory wyjazdowe, tarcze manewrowe, nastawnię Pł2, most i... rozpoczynamy podróż...

II

Noc, gdzieś między Piłą, a stacją Wyrzysk Osiek. Pociąg pędzi 100km/h zwalniając  czasami, przestrzegając sygnałów podanych na semaforach, oraz wskaźników W8 i tym podobnych. Na czele ET22-1125, zacna maszyna. Siedząc w korytarzu wagonu zaraz za pędzącym pożeraczem przestrzeni doskonale wyczuwam momenty bocznikowania, lekkiego nawet hamowania ... Za oknem mrok, zupełna ciemność, świat wydaje się pusty. Jednakże piękno i klimat podróży wyczuwam wszystkimi innymi zmysłami. Właśnie huk mijanych zwrotnic i hamowanie przerywają mi opisywanie.
Stacja Wyrzysk Osiek...
Mijamy semafory wyjazdowe, silniki "Byka" dają o sobie znać głośnym szumem. Trwa to jakiś czas, aż znowu gnamy z pełną prędkością. Donośny sygnał Rp1 "baczność" unosi się przez moment w powietrzu, mijamy przejazd, następnie kolejny  przystanek osobowy, który mijamy z pełną szlakową.

Pozdrawiam i zachęcam użytkowników/moderatorów/admina do pisania ;)

P.S. @Dziex - pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu... Pasuje do treści Twojego posta ;) Pierwszy jeszcze istniejący lok, którym powoziłem :D EU07-041 - poznańska maszyna jakby co :) Planowo na "Gałczyńskim".

www.gamezer.pun.pl www.mibm2007.pun.pl www.skrunowo.pun.pl www.megaia.pun.pl www.caz.pun.pl