• Index
  •  » Życie MK
  •  » Wyprawy kolejowe - opowiadania/relacje/opisy

#1 2007-08-10 22:01:36

DzieX

Moderator

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2006-12-18
Posty: 109
Punktów :   
WWW

Wyprawy kolejowe - opowiadania/relacje/opisy

Proponuję zamieszczać krótkie relacje z podróży. Ja zacznę:

Do Wawy Gałczyński (do Centralnej frekwencja 2-3 os. na przedział) z EU07 041 (nie wiem dlaczego akurat ten lok - chyba, że mam nieaktualne dane).

Po drodze na wschodniej EP09 036 (z niewiadomym IC na haku) oraz EP09 045 (jako luzak) oraz EU07 024 (też luzak). Na zachodnim EP07 344 (pospieszny Konopnicka - nieźle ma Białystok... Wagony zmodernizowane przez Unię). Dodatkowo Rej z ET22 819 (nasz lubelski). Oprócz tego kilka byczków: 825, oraz o okrągłym numerze (jak dla informatyka ) 1024. Na centralnym niewiadomy skład z EU07 375 (podejrzewam, że do Białegostoku).

Z powrotem Lublinianin (skład pełny - 8 osób w przedziale ), więc nie spisywałem już loków. Prowadziła nasza siódemka - 524.Wyor


Pozdrawiam

Offline

 

#2 2007-08-22 21:09:52

Luke_EU07

Administrator

Skąd: Schneidemuhl
Zarejestrowany: 2006-12-07
Posty: 113
Punktów :   

Re: Wyprawy kolejowe - opowiadania/relacje/opisy

To może teraz ja Relacja/opis (jak kto woli) podróży na trasie Piła - Częstochowa dnia 12/13 sierpnia bieżącego roku.
Część I: (druga niebawem)

I

Na stacji mrok, wszędzie wokół czerwone S1 wyraziście informujące maszynistę o zakazie wjazdu na szlak. Wśród nielicznych pracujących kolejarzy zgromadzonych na stacji daje o sobie znać zmęczenie. Nagle wjeżdża zapowiadany przed chwilą pociąg rel. Ustka/Kołobrzeg - Kraków Płaszów
Wsiadam do 1 wagonu zaraz za lokiem. Podróżni w pociągu w większości śpią. Zajmuję wolne siedzenie w korytarzu wagonu i oczekuję odjazdu...
S10 na semaforze - ruszamy ! Wychylam się przez okno, mijamy semafory wyjazdowe, tarcze manewrowe, nastawnię Pł2, most i... rozpoczynamy podróż...

II

Noc, gdzieś między Piłą, a stacją Wyrzysk Osiek. Pociąg pędzi 100km/h zwalniając  czasami, przestrzegając sygnałów podanych na semaforach, oraz wskaźników W8 i tym podobnych. Na czele ET22-1125, zacna maszyna. Siedząc w korytarzu wagonu zaraz za pędzącym pożeraczem przestrzeni doskonale wyczuwam momenty bocznikowania, lekkiego nawet hamowania ... Za oknem mrok, zupełna ciemność, świat wydaje się pusty. Jednakże piękno i klimat podróży wyczuwam wszystkimi innymi zmysłami. Właśnie huk mijanych zwrotnic i hamowanie przerywają mi opisywanie.
Stacja Wyrzysk Osiek...
Mijamy semafory wyjazdowe, silniki "Byka" dają o sobie znać głośnym szumem. Trwa to jakiś czas, aż znowu gnamy z pełną prędkością. Donośny sygnał Rp1 "baczność" unosi się przez moment w powietrzu, mijamy przejazd, następnie kolejny  przystanek osobowy, który mijamy z pełną szlakową.

Pozdrawiam i zachęcam użytkowników/moderatorów/admina do pisania

P.S. @Dziex - pozwoliłem sobie zmienić nazwę tematu... Pasuje do treści Twojego posta Pierwszy jeszcze istniejący lok, którym powoziłem EU07-041 - poznańska maszyna jakby co Planowo na "Gałczyńskim".


"Z kolejami życia na torów tych czasów"...
http://img171.imageshack.us/img171/7565/userbaryl1.png

Offline

 
  • Index
  •  » Życie MK
  •  » Wyprawy kolejowe - opowiadania/relacje/opisy

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.jpnpride.pun.pl www.cs-gorlice.pun.pl www.zrom.pun.pl www.mamusiuratuj.pun.pl www.nowahootainn.pun.pl